Jag fortsätter "outa" mig själv. Det var ganska många som läste det när jag gjorde det förra gången. Förfallet har nått en sån nivå så att leva i det här "samhället" känns som att bada i syra, för min del. Det är bland annat en effekt av alla lögner och manipulationer. Så stöt gärna ut mig från den här fräsande kloaken, så kanske jag kan andas igen, skitstövlar. Det här är del 1 av en text som jag skrev på motpol för mer än 10 år sedan. Jag har bearbetat den lite för att göra saker tydligare. När jag skrev på motpol var det en bloggportal med fristående bloggar, inte en organisation. Så jag står bara för vad jag själv skrev, fast jag har fortsatt utvecklas och håller inte alltid med mig själv. Nuförtiden håller jag med motpol ibland och ibland inte. Om de är den autentiska högern så är jag varken vänster eller höger och fienden är epsteinklassen. Rida tigern: Julius Evola är ofta missförstådd. Hans politiska tänkande är jag dock skeptisk till. För anhängarna tror n...
Jag går igenom gamla texter som jag tidigare har skrivit på olika håll och tänkte spara några av dem på den här bloggen. Den här artikeln publicerades av Fria Tider dagen efter att Doris Lessing dog. De stora medierna rapporterade om händelsen, men det var nog bara jag som lyfte fram henne som dissident. En dissident har lämnat oss Publicerad 18 november 2013 kl 20.50 Gilla artikeln på Facebook Doris Lessing har gått bort. Många är bekanta med författarinnan och nobelpristagaren Lessing, men det finns en annan sida av henne som inte är lika känd. Hon var nämligen en skarp kritiker av politisk korrekthet och den pågående fördumningen av västvärlden. Jag har inte gjort en systematisk studie, men här följer några exempel. Så här skrev Lessing i The Partisan Review 1998: "Jag vill prata om något annat, som jag inte tvivlar på att alla här inne har haft anledning att fundera över, och det är vad vi kallar 'fördumning'. Man hör folk prata om det överallt i England, så även om d...